På bussen

Cha cha alla glada läsare.

Imorse när man skulle bege sig mot skolan så var man glad, varför? - Jo för när man öppnade ytterdörren så sken solen lika vackert som tjejernas leende.
Att faktiskt gå till skolan kändes skönt.
Fast det uppstod ett litet pinsamt scenario på bussen

Det var så att jag satte mig nästan längst bak i bussen (endast för att kunna spana) och samtidigt som bussen precis skulle börja åka så såg jag att det var en tjej som började gå i mitten av bussen för att leta plats.
Jag tänkte i huvudet : Jag har ju en ledig plats brevid mig, varför inte vinka hit henne, saken var bara den att jag var tvungen att få ögonkontakt.

Samtidigt som hon sakta men säkert går i mitten av bussen och letar en bra plats så möttes våra ögon, det var som om vi var gjorda för varandra, att mitt efternamn faktiskt kunde hamna bakom hennes förnamn.
Mina smilegropar började tydligt komma fram från mitt morgonansikte samtidigt som jag bemöttes av hennes underbart vackra ansikte. Hon höjer högerhanden och formar ett pektecken, jag känner hur det börjar pirra i magen och hjärtat slår bara snabbare och snabbare.
Jag försöker forma min hand som en "highfive"-liknande hand för att kunna vinka hit henne men innan det ens har skett så är hon väldigt nära mig och jag bara vill hoppa av glädje att denna tjej faktiskt vill sitta brevid mig.
Tillslut vinkar jag fram henne och ger ifrån mig ett ljud som "ehm...du får jättegärna sitta här" och förvånadsvärt får jag svaret "Jag kommer".
Jag brinner av lycka samtidigt som jag ser henne gå förbi min stolsrad med ett ansiktsuttryck som knappt går att beskriva, jag vänder mig om och ser henne sätta sig brevid sin tjejkompis.
Medans jag vänder mitt huvud framåt av skam så hör jag tjejernas uppenbara skratt gentemot mig.

Förhoppningsvis går det bättre nästa gång


Det haffskolan vill säga med detta är att: För att lyckas, måste du misslyckas !


XoXo
Haffskolan

Kommentarer
Postat av: nicke

haha skön historia

2010-03-24 @ 18:03:47
Postat av: KRALLMAN2

HAHAHAH STABIIL SOM VANLIT!!!!!!!!!

2010-03-24 @ 18:10:08
Postat av: KRALLMAN

FÖR STABIL HAHAHAHAHAHAHAAHA ASSSO DU ÄR GJORD FÖR DETTA BROR

2010-03-24 @ 18:49:46
Postat av: Erik

Hej jag om man bara ska rikta in sig på 93orna eller 91orna?I vilken ålders grupp finns de lättaste "haffen"? Tack på förhand

/kram Erik

2010-03-24 @ 22:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0